Page - שאלות נפוצות
אני רוצה לבנות אתר, איך זה עובד?
החלטת לבנות אתר? מעולה.
כל בעלי העסקים ברחבי העולם כבר מצויידים באחד. השאלה ההכרחית היא, איזה אתר אתה צריך?
אתר תדמיתי שיציג את העסק שלך? או שמה אתר מיוחד שיעשה דברים מיוחדים וספציפיים.
במידה ומה שאת/ה מחפש הוא אתר תדמיתי או עסקי תדמיתי. אנו מציעים לך לעשות זאת דרך שירות הפיתוח לוורדפרס שלנו.
במידה ומה שאת/ה מחפש הוא פיתוח אתר מיוחד שמספק דברים מאד ספציפיים, היינו מציעים לך לפתח זאת מאפס. ניתן לעשות זאת דרך שירות פיתוח התוכנה שלנו.
החלטתי להקים אצלכם אתר. איך מתקדמים?
ראשית, על הלקוח לבחור תבנית עיצוב ממגוון התבניות שנפנה אליהן.
כל מה שנדרש לאחר מכן הוא, לספק לנו הוא חומר כתוב וחומרים נלווים. חומר כתוב, הוא המידע שיופיע בדפי האתר, לרבות דף צור קשר או/ו כל דף אחר שנפנה את תשומת לבך אליו. החומרים הנלווים שנדרש ממך לספק לנו הם: לוגו, תמונות, גלריה (במידה וזה בית עסק) וכו’.
ההקמה היא דינאמית, אנו מדברים איתך ומעדכנים אותך בשלבי הפיתוח ובמידה ונדרש חומר כלשהוא שלא צוין, נבקש אותו ממך תוך כדי תנועה.
כמה זמן אורך תהליך הפיתוח?
במידה ומדובר באתר תדמיתי, זמן הפיתוח אורך בין 14 ל 30 ימי עסקים.
במידה ומדובר בחנות וירטואלית, זמן הפיתוח אורך בין 14 ל 40 ימי עסקים. (כמו כן עבור אתר תדמיתי עסקי – כזה המכיל בתוכו חנות).
במידה ומדובר באתר שדורש עשייה מרובה, מהנדסי התכנון שלנו מעריכים את היקף העבודה וזמן הפיתוח המוערך ולאחר מכן ניידע את הלקוח. מאידך, ייתכנו עיכובים בזמן ההפקה במידה ויש שינוי בדרישות מצדכם.
איפה לאחסן את האתר?
בסופו של יום אנו מפיקים עבורכם תוכנה. אנו לא דורשים מכם דמי שירות חודשיים ואתם רשאים לאחסן את קבצי התוכנה בכל שרת או ספקית שתראו לנכון לאחסן אצלה את אתרכם. כמובן, שגם לנו יש שירותי אחסון – מהירים, מאובטחים ומתקדמים שתוכלו לאחסן בהם את האתר \ השירות שלכם.
איך מנהלים את תוכן האתר?
תוכן אתר תדמיתי או חנות וירטואלית, מנוהלות ע”י מערכת ניהול התוכן WordPress. מערכת זו מקנה למנהל התוכן אופציות רבות ומגוונות כגון: עריכת טקסטים, הוספת תמונות וקטעי וידאו, סינון טוקבקים והרחבת תפוקת האתר ע”י תוספים צד ג’.
אתרים מיוחדים, כאלו שפותחו ותוכננו מאפס, ככל הנראה ינוהלו על ידי ממשק ניהול שאנו נפתח בהתאם לדרישות הלקוח – בסופו של דבר, הכל תלוי בלקוח ובדרישה שלו.
אני רוצה עיצוב Premium ייחודי, מה עושים?
כולם רוצים עיצוב יוצא דופן. לכן אנו מפנים את כלל הלקוחות שלנו אל שלל תבניות ה Premium הקיימות בשוק. אלו בעצם תבניות שהושקעו בהן המון זמן, מחשבה וטא’צים מקצועיים.
עם זאת, ניתן תמיד לפנות לחברת עיצוב, שזו תפיק עבורכם סקיצת עיצוב ואנו נדאג לכל השאר.
מה עוד אני צריך לדעת לפני שאני מפתח אתר?
לפיתוח אתר, ולא משנה סוגו, ישנן הוצאות קבועות. בנוסף לדמי התשלום החד פעמיים שאנו דורשים עבור הפיתוח, עליכם לשלם עבור כתובת מתחם (כתובת הדומיין שלכם). בנוסף לכתובת המתחם עליכם לשלם עבור אחסון האתר שלכם. אנו בחברה מספקים בין השאר שירותי אחסון, אך איננו מספקים שירותי רישום לשמות מתחם. תוכלו למצוא באינטרנט מגוון חברות המציעות לכם לרכוש שמות מתחם במחיר הוגן.
מה ההבדל בין חנות וירטואלית לאתר תדמיתי?
ההבדל מחולק לשניים. מבחינת הנראות – חנות וירטואלית מציגה את המידע ללקוח בצורה שונה. ומבחינת ממשק הניהול, בחנות וירטואלית קיימות אפשרויות נוספות לניהול מוצר. אפשרויות אלה נרחבות ביותר וכוללות לרוב ממשק סטטיסטי גרפי בממשק הניהול, מעקב אחר רכישות, וסטטוס כל הזמנה.
ישנם אתרים המשלבים את השניים והם בעצם אתרי תדמית עסקיים. באתרי תדמית עסקיים, החנות היא לא המרכז, שכן העסק הוא המרכז – המידע אודותיו, כתבות וכיו”ב. החנות, ניתנת כשירות נלווה לשאר התוכן העסקי ובעצם משלימה את השירותים המקוונים שהעסק נותן ללקוחות שלו.
אני רוצה למכור את המוצרים שלי באינטרנט, איך פותחים חנות וירטואלית?
הצעד לשילוב מכירה מקוונת הוא צעד שיזניק אתכם קדימה. אנו מספקים שירותי פיתוח לחנויות וירטואליות על גוון שלליה. כל שנותר לכם לעשות הוא ליצור קשר, לספר לנו על חזון החנות והמוצרים שלכם, ואנו כבר נדאג אתכם ביחד, לכל השאר.
איך מתבצעת תקשורת בין הלקוחות לבין בעל העסק?
לאחר ביצוע עסקה כלשהיא, פרטי הלקוח מופיעים בכרטיסייה בממשק הניהול הכוללת את כל פרטי העסקה כולל שמו וכתובתו של הלקוח כפי שהוזנו. בנוסף לכך, לקוחות יוכלו ליצור קשר דרך טופס המיועד לכך ובמקביל תוכלו תמיד לבקש ליצור אינטגרציה מבוססת צ’אט בינכם לבין הלקוחות בזמן אמת.
האם ניתן לנהל מלאי מוצרים למכירה בחנות וירטואלית?
כל המוצרים שלכם ניתנים לניהול דרך ממשק הניהול. בנוסף לכך, ניתן לנהל פרטי כמויות לכל מוצר ואף לדרוש מהאתר לא להציג מוצרים שאינם קיימים במלאי.
איך כסף מועבר מהלקוחות אליי?
קיימות לכך מספר אפשרויות, שכולן גם יכולות לקרות יחד. אנו מספקים לכם אינטגרציה מלאה עם שירות הסליקה PayPal ובמקביל תוכלו להיוועץ עם חברות צד ג’ הנותנות שירותי סליקה אינטרנטיים. במידה והוחלט על מתן שירות סליקה באתר שלכם, אנו נטמיע את מערכת הסליקה שנבחרה באתר שלכם. יש לשים לב כי חברות סליקה דורשות חתימת SSL אותה תצטרכו לרכוש מספק האחסון שלכם.
פיתחתי חנות וירטואלית, מה הלאה?
רבים מהאנשים שהחליטו להקים חנות וירטואלית מצפים להכנסות יום אחרי. האמת היא, שתהליך ההקמה והפיתוח הוא רק הקרש קפיצה שלכם. את הקפיצה עצמה תצטרכו לבצע בכוחות עצמכם ע”י שיווק החנות שלכם במדיה החברתית ובמנועי החיפוש (יש גם חברות שעושות זאת – אנו לא). במידה ותעשו זאת נכון, השמיים הם הגבול עבורכם.
למה צריך פיתוח תוכנה?
פיתוח תוכנה ייעודית היא בד”כ מצרך של עסקים. הן נועדו לספק פתרונות מהירים לנותני שירות על כלל הגוונים. במידה והארגון שלך זקוק לתוכנה, סביר להניח שאתה יודע זאת.
תהליך פיתוח תוכנה הינו מורכב, ודורש ירידה לפרטים. לכן קודם לתהליך הפיתוח,
ישנו מסמך דרישות מפורט עליו אנו שוקדים, עורכים, לומדים ומתכננים טרם תהליך הפיתוח.
מסמך דרישות טוב, הוא כזה שלא מותיר מקום לטעויות בשלב הפיתוח, ובסופו של יום הלקוח מקבל בדיוק את התוכנה שאותה דרש.
באיזה פלטפורמה כדאי לפתח?
תלוי בעיקר בך, בדרישות שלך ובארגון שלך. האם התוכנה נדרשת להתממשק עם תוכנה קיימת, או עם חלק מנתונים קיימים? האם יש צורך שהיא תפעל בכל מערכות ההפעלה? בדיוק מהסיבות האלו קשה לענות על השאלה באופן החלטתי. יש צורך לבחון את דרישות הלקוח טרם בחירת הפלטפורמה.
בשורה התחתונה, הפלטפורמה נקבעת כחלק משלב התכנון – לאחר סקירת דו”ח הדרישות מצדך.
החלטתי שהארגון שלי זקוק לתוכנה. כמה זמן אורך הפיתוח?
אורך זמן הפיתוח שמוקצה לפרויקט תוכנה נקבע כחלק משלב התכנון ומפורט בהצעת המחיר. זמן זה עשוי להשתנות בעקבות דרישות נוספות או במידה וחלים אי הבנות במסמכי הדרישות. לכל פרויקט אנו מקצים זמן דד-ליין שהינו ארוך משלב תום הפרויקט המשוער, כך שאנו מכוונים לסיים כל פרויקט לפני תום הזמן שהוקצב לפרויקט.
אני צריך תוכנה שתתמוך בריבוי משתמשים / תחנות עבודה. האם אפשרי?
אפשרי לחלוטין. יותר מזה, אנו לא מוצאים הגיון בסיסי בתוכנות שאינן חלק מתחנות עבודה בעולם של היום. במקרה זה, פיתוח שירות API עבור הארגון שלכם הוא חיוני, ולאחר מכן – מפתחים תוכנה שמהווה תחנת עבודה ועובדת ישירות מול שירות זה.
מהן דרישות וכיצד עליי לספק אותן?
מסמך דרישות הוא מסמך המאפיין את פרויקט התוכנה שאתם מבקשים. במילים פשוטות – זה הסבר על “מה התוכנה צריכה לעשות, למה, ואיך”. המסמך עובר שינויים לאורך ההתקשרות עמנו והופך למפורט ומפושט יותר ויותר, זאת על מנת שכל הצדדים יבינו את דרישות הפרויקט שלכם.
פרויקטים רבים נופלים בשלב הפיתוח או אורכים זמן רב מהרגיל, בדיוק מהסיבה שמסמכי הדרישות לא אופיינו מספיק טוב, או לוקים בחסר. לכן חשוב מצד המזמין להיות ברור, קוהרנטי, ענייני – אחד שיודע לענות על כל דרישה וגם להסביר במה היא תעזור לו.
מהי אבטחת מידע?
אבטחת מידע זהו ענף רחב העוסק באופן סטטיסטי ועובדתי במטרה להגן על המידע בארגון כלשהוא.
מטרת הענף הוא לחשוף ליקויים ופרצות אבטחה, להתאים רגולציה שתעמוד לארגון, לקיים דיון ער בנוגע לסכנות אבטחת המידע ועוד.
פרצת אבטחה היא בעצם חור בתכנון האבטחה (ליקוי), חור זה מאפשר לתוקף לגשת לנכסים ולהחזיק במידע רגיש. יש סוגים רבים של סוגי פרצות שאותן ניתן לנצל, למרבה הפלא, כמעט בכל רשת קיימת פרצה.
מהי בדיקת חדירות?
בדיקות חדירות (נקראות בהגה המקצועית Pentest), הם סט של בדיקות שנועדו להעמיד את אבטחת הארגון שלכם במבחן.
בדיקות חדירות נועדות בכדי לאתר פרצת אבטחה קיימת בארגון \ באתר \ בשרת וכיו”ב.
בדיקות חדירות נעשות ע”י בודק מוסמך שלו ניסיון של שנים באבטחת רשתות תקשורת, מסדי נתונים ואבטחת ממשקי משתמש אל שירותים מקוונים.
סט הבדיקות נקבע מראש ומותאם לארגון שהזמין את בדיקת החדירות. בתום הבדיקה, מועבר מסמך מסכם המקיף את הפרצות שזוהו (במידה וקיימות), ואת דירוג סיכונן לארגון.
מהם סוגי בדיקות החדירות?
לבדיקות חדירות שלושה סוגים:
BlackBox– זוהי בדיקה שמבצעים למערכת קיימת מבלי לקבל מידע מקדים על אופי המערכת.
WhiteBox– זוהי בדיקה שמבצעים למערכת קיימת, בצירוף מידע מקדים על אופי המערכת והרשאות משתמשים.
GrayBox – זוהי בדיקה שמבצעים למערכת קיימת, בצירוף מידע חלקי על אופי המערכת.
מי צריכים לבצע בדיקות חדירות?
ארגונים בינוניים וגדולים שלהם מידע רגיש במערכת וברצונם לדאוג לכך שהחשיפה שלהם לפרצות אבטחה תהיה מינימאלית.
אתרי אינטרנט המהווים חלק ממותג, או כאלו שמאחסנים פרטי לקוחות בחזקתם, לרבות או להוציא פרטי כרטיס אשראי וכיו”ב.
אתרי אינטרנט או שירותי אינטרנט, המהווים חלק מעבודה מקבילה אל מול משרדי הממשלה, שמחויבים בביצוע בדיקה כחלק מרגולציה. כגון, אתרי מכללות ואקדמיה, אוניברסיטאות, מעבדות חוץ, מרפאות ובתי חולים וכיו”ב.
מהן הסכנות בפרצת אבטחה?
הסכנה הגדולה ביותר בפרצת אבטחה היא זליגת מידע. החזקת המידע שלכם ע”י גורם חוץ ומכירת המידע לגורמי צד ג’ או מתחרים מתחרים עסקיים.
קיימות סכנות רבות נוספות כגון, השחתת המידע, שינוי פני האתר (במידה ומדובר באתר אינטרנט), מתן הרשאות זדוניות למשתמשים פיקטיביים, גניבת זהות ועוד…
כיצד תגנו על משאבים בארגון?
אנו בסופו של יום בודקים נקודות קצה בארגון שלכם. חשוב לדעת, שסכנת אבטחה קיימת בכל ארגון במידה ומתקפה מגיעה במפנים.
התקפה פנים ארגונית היא בעיה גדולה שקשה לתת עליה מענה בזמן אמת. לכן, חשוב להזמין צוות מומחה וחיצוני שיבדוק את הגדרות הרשת הפנים ארגונית שלכם. יבצע הגדרות Firewall ומכשור רשת נוסף, ידאג לכך שרגולציית המשתמשים עומדת ואיתנה ומעבר לכל שהתכנון הפנים ארגוני הוא תכנון By the book (“לפי הספר”).
מטעמי נוחות, כל השאלות והתשובות מנוסחות בלשון זכר, אך מיועדות לנשים וגברים כאחד.